60084: Racing Bike Transporter

Recenzja: 0074 | 2016-01-02 | Rev. A

Ostatnimi dniami było mnóstwo zestawów z działu ‘oldies’, więc tym razem dla odmiany, coś z przeciwnego bieguna. Kontynuacja serii ‘Great Vehicles’ 2015: 60084 Racing Bike Transporter.

60084_001

Fot. 1: Recenzowany zestaw (niemal w całości)

Zestaw był w ogonku mojej listy ‘must have’. Nie porywa niczym szczególnym. Moje skrzywione poczucie smaku, we współudziale z wyrafinowanym gustem, stwierdziło: „średniak”. Dlatego też nie śpieszno mi było z zakupem. Poczekałem na promocje, odłożyłem do szafy i tak przeleżał transporter nabierając ważności. Przyznacie, na pierwszy rzut oka nie ma tutaj niczego niesamowitego?
Pudełko standardowych rozmiarów, jak na serię Great Vehicles. Wewnątrz dwa woreczki z klockami. Pierwsze spakowane już nową metodą (biały pasek na woreczku z kodem 2D), drugi, mniejszy po staremu. Luzem dwie instrukcje i szablon naklejek.

60084_002

Fot. 2: Motocykle.

Mimo, iż budowę oficjalnie rozpoczynamy od ciężarówki ja pozwolę sobie zacząć od motocykli. To zupełnie nowe rozwiązanie od TLG. Piękne czerwone korpusy z czarnymi owiewkami, osadzane na czarnej ramie. Wyglądają niesamowicie! Nie jestem fanem jednośladów, ale te robią wrażenie. Tak, są stabilne. Proporcje bez zastrzeżeń, minifigi świetnie się wpasowują, chwytając za kierownicę wyglądają jak rasowi motocykliści!

60084_003
Fot. 3: Ciężarówka.

Ciężarówka, to solidne podwozie, ale jedynie dwie osie. Ładna kolorystyka, prosta konstrukcja. Moim zdaniem pojazdu przód wydaje się toporny. Maska i kratka chłodnicy są jak wielki spychacz. Brakuje tutaj opływowych kształtów. Przypominają się konstrukcje z lat 80tych. Tylna ściana kabiny także wypukła. Ów dysproporcje i skosy negatywnie wpływają na odbiór wizualny całości. Chyba, że projektant chciał nawiązać do starych amerykańskich pick-up’ów… Oczywiście kwestie związane z solidnością konstrukcji stoją na wysokim poziomie. Nie można mieć zastrzeżeń.
BTW: Za to jak to zwykle bywa, zdjęcie na froncie opakowania pokazuje coś innego niż instrukcja. Otóż płaski klucz mechaniczny wg. Pudełka powinien być po prawej stronie ciężarówki, wg. Instrukcji po lewej. Urocze.

60084_006
Fot. 4: Wysuwana rama.

Ciekawym rozwiązaniem jest wysuwana rampa z wnętrza ciężarówki. Dzięki temu możliwe jest wprowadzenie jak i wyprowadzenie motocykla. Trochę tutaj przeszkadza zaczep od przyczepy… Za to w prosty sposób obmyślono i zaproponowano blokadę.

60084_004
Fot. 5: Przyczepa.

Zacna konstrukcja. Delikatna, z jedną osią, o połowę mniejszymi kołami niż w ciężarówce. Tutaj także dołożono niewielką rampę wjazdową. Brak w niej jakichkolwiek dodatków. Jej głównym zadaniem jest po prostu przewiezienie drugiego motocykla.

60084_005

Fot. 6: Zdjęcie z pucharem i podium.

W zestawie występują dwa gadżety: puchar i podium. Pierwsze to znana pozycja, za to podium to jakaś porażka. Nie dość, że trzy naklejki to jeszcze poz. 2 jest na tej samej wysokości co poz. 3. Nie wysilono się tutaj. Poszło na „odwal się” 😉
Reasumując, jest jak myślałem. Nic szczególnego. Na półce ładnie będzie się prezentował, ale nie narobi ambarasu w Lego city. Już prędzej ścigacze wyruszą na ulice.

60084_008

Fot. 7: Zapakunek.

Reklamy