60025: Grand Prix Truck

Recenzja: 0043 | 2015-01-06 | Rev. A

Ciężarówka Grand Prix. Ciekawy temat, tym bardziej że tegoroczne (tj. 2015) zestawy podtrzymują te klimaty. Recenzowany zestaw to taki „sztuczny, ale i większy brat” zestawu 60027, recenzowanego przeze mnie ponad rok temu. Oba pojawiły się w tym samym czasie i od razu wiedziałem, że zasilą moje zbiory. Octan’owe kolory, sporo gadżetów, dwa pojazdy w jednym zestawie. Chociaż na opakowaniu sprawia wrażenie prostego i lekko ociosanego, zabieram się za budowę.

Fot. 1: GPT w pełnej krasie

Minifigi, to wyłącznie przedstawiciele płci męskiej. Kierowca bolidu, kierowca ciężarówki i mechanik? Oprócz kierowcy reszcie ciężko przypisać jakieś konkretne funkcje. Można śmiało napisać, że są wymienni 😉 Oczywiście instrukcja nakazuje umieścić ich w konkretnych miejscach, ale żaden z nich nie ma jakichś super wyróżnika, który wyraźnie wskazywałbym na pełnioną funkcję. Wszyscy, jak to przystało na swój team, są w identycznych trykotach.

    

              Fot. 2: Załoga GPT                                Fot. 3: Octan’owy bolid

Bolid, natomiast, prezentuje się zacnie. Kształt przypomina oryginał i od razu wiadomo co to za ustrojstwo? Wydaje się dopracowany, ale tylko wydaje się, bo patrząc przez pryzmat zbliżających się zestawów z serii Speed Champions widać, iż można było to zrobić lepiej. Trochę za bardzo uproszczono.

Ciągnik także jest skąpy jeśli chodzi o budowę i zastosowane rozwiązania techniczne. Za to świetnie nadrabia wyglądam. Z frontu zniknęły wszechobecne naklejki na koszt trzech tile’ów, które niesymetrycznie kształtują maskę ciągnika. Ów motyw pociągnięto na całej masce, w dolnej części motyw zakończony jest skosami, na górze etykieta.

    

Fot. 4: Ciągnik (widok od tyłu)                Fot. 5: Ciągnik (widok od przodu)

Naczepa, to zestaw paneli i plate’ów w rozmiarze 1xX. Niestety nie ma wewnątrz niczego wartego uwagi. Tylna klapa słaba konstrukcyjnie, nie domyka się, ciężko po niej wjechać do wnętrza. W tego typu zestawach istotne jest połączenie między ciągnikiem, a naczepą. Niestety w 60025 jest zastosowane jedno z najgorszych rozwiązań – jeden technic pin wbity w plate’a z dziurką – słabizna. Jedyne co wrzuciłbym tu na plus, to uchylana boczna ściana naczepy.

Fot. 6: Ciągnik i naczepa

ZA:
+ ciekawa tematyka -tym bardziej, że już wiemy, iż pojawi się seria Speed Champions, ale i pojedyncze zestawy wyścigowe, typu: 60084,
+ naczepa – do której można schować bolid i zestaw narzędzi. Całość da się upakować do ciężarówki,
+ OCTAN’owe barwy,
+ ciągnik – mimo swojej prostoty ma ciekawie rozwiązany motyw kolorów w postaci dwóch pasków przecinających maskę i dach – proste, efektowne rozwiązanie,
+ zestaw profesjonalnych narzędzi,
+ bolid można wyciągnąć przez boczną, uchylaną ścianę naczepy,

PRZECIW:
– minimalistyczna konstrukcja – całość to same prostokąty, wygląda jak jeden wielki brick. Przyczepie i ciągnikowi brakuje małych gadżetów,
– rozwiązania konstrukcyjne w naczepie – zaprezentowane w dalszej części. Do tego można dorzucić brak podpory dla przyczepy, tak aby stała samodzielnie,
– mechanizm zaczepu – słaby, na jednego technicowego pina / najsłabsze połączenie jakie do tej pory spotkałem,
– słaby tylni most napędowy naczepy – proste bricki, zaczepione na dwóch pinach powodują luzy w podwoziu,
– wiotkość konstrukcji – całość się strasznie trzęsie i buja,
– naklejki – sporo.

         

Fot. 7                                           Fot.8                                                   Fot. 9

Warto jeszcze przedstawić kilka mankamentów, które ciężko opisać:

Fot. 7: Wolna przestrzeń w przedniej części naczepy. Nic tam nie ma, ale to bardzo dobre miejsce na schowanie narzędzi, zapasowego koła czy skrzynki narzędziowej.
Fot. 8. Poważnie da się tu wjechać bolidem?
Fot. 9. A jak już się da to bez kierowcy.

Podobnie jak w 60027, woreczka z narzędziami nie rozcinałem, także nie ma go na zdjęciach. Świadoma decyzja.

Fot. 10: Octan’owcy w akcji

Przed rozpoczęciem budowy nurtowało mnie pytanie: Czy to 60025 przeszkadzał w sukcesie 60027, czy może 60027 w sukcesie 60025? Czyli, po prostu: który jest lepszy? Dziś śmiało mogę napisać, że 60027 zasługuje na wyższą ocenę. Na pewno nie zdecydowanie, ale przewagę czuć. Przeważyły detale, które w sumie przechyliły szalę na korzyść czerwonego transportera. 60025 nie ma silnego elementu, który dawałby mu przewagę. Tu wszystko jest średnie i przez to odnosi się wrażenie, że łatwymi ruchami dałoby się całość udoskonalić. Junioryzacja, jak to napisał Jarząb komentując powyższą recenzję na forum LugPol. Wyszedł jak model przygotowany na ostatnią chwilę. Takie mniejsze zło. Zastanawiające jest dlaczego Lego postanowiło zdjąć z półek 60027, a w jego miejsce ciągnąć 60025? Zapewne słupki zadecydowały 🙂

Fot. 11: …

2 thoughts on “60025: Grand Prix Truck

  1. Pingback: #00018: City / 60025 / Grand Prix Truck | mylegocorner

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s